Opći uvjeti poslovanja za B2B
- Značenje pojmova
Klijent/Poslovni subjekt – pravna osoba, tijelo državne vlasti, tijelo državne uprave, jedinica lokalne samouprave, udruga i društvo (sportsko, kulturno, dobrotvorno i sl.), koje zastupa osoba ovlaštena za zastupanje, te fizička osoba koja djeluje u području svoje gospodarske djelatnosti.
Pružatelj usluga: Poslovne opcije d.o.o., Škurinjska cesta 8a, 51000 Rijeka, Republika Hrvatska, adresa poslovnog ureda: Moše Albaharija 2, 51000 Rijeka
Izrazi koji se koriste u ovim Općim uvjetima poslovanja, a imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako na sve spolove.
- Informacije o uslugama
Ovim Općim uvjetima poslovanja Pružatelj usluga regulira poslovne i ugovorene odnose s poslovnim korisnikom usluga ( dalje: „Klijent ) Pružatelja usluga u području računalnog inženjerstva i drugih srodnih djelatnosti/ aktivnosti koje čine dio usluge koje pruža Pružatelj usluga.
Usluge se pružaju u skladu s pozitivnim zakonskim odredbama Republike Hrvatske, no ako priroda usluga zahtjeva da usluge budu pružene u skladu s mjerodavnim pravom države Klijenta Pružatelj usluga može pristati na takvo pružanje usluge.
Za svaku usluga Klijentu će se dati detaljne i točne informacije o uslugama i to na ne zavaravajući način.
Pružatelj usluga usluge pruža pažnjom dobrog gospodarstvenika, a Pružatelj usluga osigurati će pravovremenu isporuku usluga.
Pružatelj usluga pruža sljedeće usluge:
- Uvjeti korištenja
Opći uvjeti poslovanja biti će prikazani Klijentu prije početka korištenja usluga.
Smatra se da je Klijent dao svoj pristanak na ove Opće uvjete poslovanja ako su sadržani u ugovorima koje Pružatelj usluga sklapa sa Klijentom, ako se ugovor na njih poziva ali i onda kada se usluge pružaju po narudžbi ako su Klijentu stavljeni na uvid ponudom za pružanje usluga ili prilikom vršenja narudžbe usluga.
Prilikom narudžbi, za vrijeme predugovornih aktivnosti, prilikom sklapanja ugovora i za vrijeme pružanja usluga Klijent je dužan Pružatelju usluga staviti na raspolaganje sve informacije i podatke potrebne za pružanje usluga koje su vjerodostojne, potpune i istinite kao i omogućiti uvid i pristup sustavima ako to zahtjeva priroda same usluge. Klijent je dužan obavještavati Pružatelja usluga o svim promjenama dostavljenih podataka i informacija. Pružatelj usluga može obustaviti u cijelosti ili djelomično pružanje i/ili isporuku naručene/ugovorene usluge ako Klijent pruži informacije i/ili dostavi podatke koji nisu potpuni, istiniti i vjerodostojni. Pružatelj usluga nije odgovora za štetu ako Klijentu dostavi netočne, nevjerodostojne i neistinite informacije i podatke potrebne za pružanje usluga ili u slučaju da ne obavijesti Pružatelja usluga o promjenama nastalim u svezi dostavljenih podataka i informacija, a Klijent će biti dužan nadoknaditi štetu Pružatelju usluga u visini dogovorene cijene usluga bez obzira na kvalitetu pružene usluge i njezine nedostatke.
Tehničke i druge zahtjeve Klijenta Pružatelj usluga uzeti će u obzir samo u onoj mjeri potrebnoj za pružanje i isporuku usluga.
Kada se usluge pružaju u skladu sa tehničkim specifikacijama Klijenta ili se isporučuju u skladu sa posebnim potrebama Klijenta Klijent je obvezan Pružatelju usluge dostaviti tehničke specifikacije i/ili i/ili pružiti nedvosmislene i jasne informacije o tome što bi isporučene usluge trebale sadržavati. U slučaju da se navedene specifikacije i/ili potrebe/zahtjevi Klijenta promijene Klijent je obvezan o promjenama obavijestiti Pružatelja usluga odmah. Ako Klijent ne obavijesti Pružatelja usluga o traženim promjenama pa Pružatelj usluga dostavi usluge bez znanja o potrebnim promjenama, dostava usluga smatrati će se urednom i Klijent je obvezan platiti dogovorenu cijenu usluga bez mogućnosti prigovora o nedostacima. Ako Klijent obavijesti Pružatelja usluga o zahtijevanim promjenama i/ili specifikacijama, ali je u zakašnjenju sa dostavom tih specifikacija i/ili promjena, predviđeno vrijeme dostave usluge produžiti će se za minimalno ono vrijeme za koje je klijent bio u zakašnjenju. Pružatelj usluga može pristati dostaviti uslugu u skladu sa ranijim dogovorom ali u tom slučaju ima pravo povećati cijenu usluge.
U tijeku pružanja usluga Pružatelj usluga može, ako za to postoji potreba, Klijenta obavijestiti o statusu usluge.
Klijent je obvezan obavijestiti Pružatelja usluga o promjenama koje bi mogle utjecati na pružanje i primanje usluga kao i na plaćanje istih. Obavijest je valjana samo ako je dana u pisanom obliku.
Pružatelj usluga u pružanju usluga može se koristiti kooperantima i na iste prenijeti ugovoreni posao, no ukoliko priroda posla i usluga zahtjeva da usluge pruži isključivo Pružatelj usluga pružatelj usluga može postupiti suprotno od ove odredbe. Ako Klijent otkaže ugovorene/naručene usluge i usluge koje su u tijeku pa za te usluge angažira kooperante Pružatelja usluga na koje je Pružatelj usluga prenio dogovoreni posao sa Klijentom Klijent je obvezan Pružatelju usluga nadoknaditi štetu u visini dogovorene cijene usluga.
Klijent nema pravo prenijeti prava i obveze iz ovih Općih uvjeta poslovanja i/ili ugovora zaključenog sa Pružateljem usluga bez prethodne pisane suglasnosti Pružatelja usluga. Ako priroda posla zahtjeva ili je to potrebno radi Klijentovog poslovnog statusa odnosno radi toga što mu se poslovni status promijeni Pružatelj usluga može pristati na drugačije uređenje međusobnih odnosa.
- Ugovaranje posla/naručivanje usluga
Narudžbe se vrše u pisanom obliku putem e – maila ili na drugi način komunikacije.
Ugovori se potpisuju ručno ili elektronički.
Klijent je obvezan zaključiti ugovor sa Pružateljem usluga kada usluge zahtijevaju višestruku isporuku, ako se usluge pružaju u skladu sa Klijentovim specifikacijama ili su prilagođene Klijentu, i onda kada je pružanje usluga ugovoreno u dužem trajanju. Uvjeti raskida takvog ugovora dogovaraju se sa Klijentom.
Klijent nema pravo na raskid ugovora ako je:
- djelomično ispunjen ugovor o uslugama za koji Klijent preuzima obvezu platiti cijenu, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak Klijenta te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na raskid ugovora iz ovoga odjeljka ako usluga bude u potpunosti ispunjena. Smatra se da je Klijent dao svoj pristanak i potvrdu kada je sklopio ugovor o uslugama ili potvrdio narudžbu.
- ako su usluge pružene prema točnim specifikacijama Klijenta ili koje su jasno prilagođena Klijentu
Ako Klijent raskine ugovor protivno ovim odredbama biti će dužan Pružatelju usluga nadoknaditi štetu u minimalnom iznosu dogovorene cijene usluga.
Pružatelj usluga i Klijent mogu ugovoriti drugačije uvjete od ovih u njihovom međusobnom ugovoru.
- Pravo na odbijanje sklapanja ugovora i/ili prestanak pružanja usluga
Pružatelj usluga prestati će sa pružanjem usluga u slučajevima utvrđenim ovim Općim uvjetima poslovanja kao i u slučaju:
- da Klijent ne plati 2 uzastopna računa
- ako se Klijent koristi uslugama Pružatelja usluga u protuzakonite svrhe
- ako Klijent narušava ugled Pružatelja usluga i
- Mjesto pružanja usluga, dostava usluga, intelektualno vlasništvo, povjerljive informacije
Pružatelj usluga određuje mjesto, sredstva i način obavljanja usluga. Ako za to postoji potreba Klijent je dužan Pružatelju usluga omogućiti pristup njegovim mjestima i/ili opremi i/ili računalnom sustavu kao i odgovarati na sve upite Pružatelja usluga kako bi usluge mogle biti pružene i dostavljene.
Usluge i rezultati usluga isporučuju se u ugovorenim i razumnim rokovima, osim u slučajevima više sile i drugim opravdavajućim slučajevima o kojima će se Klijenta obavijestiti na vrijeme.
Usluge se mogu isporučiti djelomično ili u cijelosti ovisno o prirodi posla i sporazumu Pružatelja usluga i Klijenta.
Klijent je dužan poštivani intelektualno vlasništvo i povjerljive informacije Pružatelja usluga i ne staviti ih na raspolaganje bilo kojoj trećoj strani. Ako su dostavljene usluge dostavljene kao djelo ( računalni program, kod i dr. ) po plaćanju cijene usluge Pružatelj usluga prenijeti će na Klijenta prava intelektualnog vlasništva tog djela. Sve ono što ne čini djelo intelektualno je vlasništvo Pružatelja usluga i svaka disturbacija takvih podataka izričito je zabranjena.
Pružatelj usluga poštivati će intelektualno vlasništvo i povjerljive informacije Klijenta i neće ih staviti na raspolaganje trećim osobama, osim svojim kooperantima.
Klijent je upoznat sa činjenicom da u svrhu pružanja usluga Pružatelj usluga može od Klijenta zatražit dostavu povjerljivih informacija Klijenta i podatke vlasničke prirode potrebnih za pružanje usluga i pristaje da te informacije i podatke dostavi Pružatelju usluga. Ako bi takve informacije zatražio kooperant Pružatelja usluga, Klijent je obavezan o tome obavijestiti Pružatelja usluga i tek po odobrenju Pružatelja usluga kooperantu takve informacije i dati.
Pružatelj usluga može u promotivne svrhe koristiti se i prikazivati ime i logotip (“Zaštitne znakove”) Klijenta bez da mu je za to dužan platiti kakvu naknadu po bilo kojoj osnovi.
Klijent ima pravo na korištenje imena i loga (“Zaštitnih znakova”) Pružatelja usluga na način da ga istakne kao poslovnog partnera/suradnika/dobavljača u skladu sa smjernicama Pružatelja usluga. Klijent ne smije koristiti zaštitne znakove Pružatelja usluga na bilo koji način koji može naštetiti Pružatelju usluga i/ili njegovim zaštitnim znakovima.
- Cijene i plaćanja
Cijena usluge može biti određena po usluzi, naplativim satima ili u fiksnom iznosu ovisno o prirodi i opsegu usluga koje se imaju pružiti.
Cijena savjetovanja iznosi:
– usmeno savjetovanje min. 50,00 eura
– pisano savjetovanje min. 150,00 eura
Cijena usluge ne uključuje materijalne troškove koji se ne mogu predvidjeti unaprijed. Ako bi takav trošak imao nastati Pružatelj usluga o tome će obavijestiti Klijenta i zatražiti od istoga odobrenje. Ako klijent ne pristane na takav trošak, a usluga se ne može bez takva troška pružiti Pružatelj usluga može odbiti pružiti uslugu, a klijent će biti dužan Pružatelju usluga nadoknaditi cijenu do tada pružene usluge.
Cijena usluge dostavlja se Klijentu putem ponude, može biti stavljena klijentu na raspolaganje putem cjenika ili na koji drugi način. Cijena usluge navedena u ponudi koja sadrži sve bitne elemente ugovora obvezujuća je sukladno označenom roku važenja.
Ukoliko se opseg usluga promjeni ili zahtjeva drugačiji angažman od onoga što je prethodno bilo dogovoreno sa Klijentom Pružatelj usluga dostaviti će klijentu ponudu sa iskazanom novom cijenom usluga na koju klijent može ili ne mora pristati. U slučaju da Klijent ne pristane na ponuđenu cijenu Pružatelj usluga ima pravo prekinuti isporuku usluga, a Klijent mu je dužan nadoknaditi iznos za do tada pružene usluga, odnosno do tada utrošeno vrijeme na pružanju usluga. Klijent nema pravo zatražiti isporuku usluga u cijelosti ili kakvu naknadu radi prekida isporuke.
Za pruženu usluga Pružatelj usluga izdaje transakcijske račune koje ispisuje na elektroničkom uređaju i koji su važeći bez potpisa Pružatelja usluga. Računi se izdaju odmah po djelomičnoj isporuci usluge, po isporuci usluge u cijelosti. Ako usluge zahtijevaju višestruku isporuku ili su ugovorene u dužem trajanju Pružatelj usluga usluge može naplatiti po svakoj isporuci ili na kraju tekućeg mjeseca koji se uzima kao obračunsko razdoblje sukladno Zakonu o PDV-u.
Klijent je dužan platiti račun sukladno označnom roku dospijeća. U slučaju kašnjenja s plaćanjem Pružatelj usluga ima pravo obračunati i naplatiti zakonsku zateznu kamatu u skladu s čl. 29 st. 2 Zakona o obveznim odnosima, kao i ostale troškove koji bi nastali Pružatelju usluga u svezi sa kasnijom naplatom tih usluga.
Ako Klijent ima prigovor na dio pružene usluge, dužan je platiti iznos računa u odnosu na nesporno uredni dio pružene usluge.
- Odgovornost i pravo na pritužbe
Pružatelj usluga pruža usluge u skladu sa ovim Općim uvjetima poslovanja, profesionalno, a prema svojim tehničkim i operativnim mogućnostima.
Pružatelj usluga obavijestiti će Klijenta o eventualnim poteškoćama pri realizaciji naručenih usluga.
Po dostavi usluga Klijent je dužan postupati u skladu sa uputama i smjernicama Pružatelja usluga. U slučaju da Klijent postupi suprotno ovoj odredbi Pružatelj usluga neće biti odgovoran za takva odstupanja i rezultate tih odstupanja niti će biti dužan Klijentu i/ili kojoj trećoj osobi nadoknaditi bilo kakvu štetu koja je proizašla iz nepravilnog ili nezakonitog korištenje pruženih usluga.
Pružatelj usluga ne odgovara za sistemske kvarove na računalnim sustavima trećih osoba i Klijenta koje ga onemogućavaju u pružanju usluga.
Ako zbog radnje Klijenta za koju on odgovara ili u njoj sudjeluje dođe do neočekivanog produljenja izvršenja usluge, Klijent neće biti oslobođen svoje obveze plaćanja troškova Pružatelju usluga.
Pružatelj usluga ne snosi odgovornost niti je obvezan nadoknaditi štetu Klijentu ako je razina kakvoće obavljenih usluga manja od propisane razine kakvoće usluge zbog objektivnih uzroka koji se nisu mogli predvidjeti niti izbjeći ili ukloniti (viša sila) ili su uvjetovani voljom ili postupcima Klijenta.
Klijent mora pregledati primljene usluge i rezultate istih i može podnijeti prigovor radi nedostataka u roku od 5 radnih dana nakon što su usluge pružene i isporučene. Ako klijent ne izjavi prigovor u ostavljenom roku smatrati će se da je isporuka usluga uredna i bez nedostataka.
Ako klijent podnese prigovor i ako se utvrdi da je kakvoća pružene usluge manja od kakvoće propisane važećim mjerodavnim Klijent ima pravo zahtijevati Klijent može zatražiti izvođenje dodatnih radova kako bi se ispunili kriteriji kvalitete. U tom slučaju Pružatelj usluga obvezuje se riješiti sve nedostatke o vlastitom trošku što je prije moguće.
Ako klijent otkaže naručene usluge koje su u tijeku dužan je Pružatelju usluga nadoknaditi štetu.
Ako Klijent protivno odredbama ovih Općih uvjeta poslovanja ili međusobnom dogovoru sa Pružateljem usluga ugovorene ili naručene usluge prenese na treću osobu Pružatelj usluga usluge nije dužan isporučiti toj trećoj osobi. U tom slučaju Pružatelj usluga usluge će isporučiti Klijentu, a ako klijent odbije primiti isporuku obvezan je Pružatelju usluga nadoknaditi štetu u minimalnom iznosu u visini cijene dogovorene cijene usluga.
Ako Klijent otkaže ili raskine ugovor protivno odredbama ovih Općih uvjeta poslovanja ili međusobnom dogovoru dužan je Pružatelju usluga nadoknaditi štetu u minimalnom iznosu u visini cijene dogovorene cijene usluga.
Ako Klijent povrijedi odredbe o povjerljivim podacima biti će dužan Pružatelju usluga nadoknaditi štetu koja mu nastane radi toga.
Ako Klijent povrijedi odredbe o intelektualnom vlasništvu Pružatelja usluga biti će dužan Pružatelju usluga nadoknaditi štetu koja mu nastane radi toga.
Osim u ovom dijelu popisanih odgovornosti, dužnosti i obveza Klijent snosi odgovornosti i ima obvezu naknade štete Pružatelju usluga i u skladu sa ostalim odredbama ovih Općih uvjeta poslovanja.
- Ostalo
Pružatelj usluga zadržava pravo izmjene ovih Općih uvjeta poslovanja u skladu s promjenama zakonskih odredbi, poslovnih politika Pružatelja usluga ili drugim okolnostima koje mogu utjecati na način pružanja usluga. U slučaju takvih promjena, Pružatelj usluga će o tome obavijestiti Klijenta na web stranici i ažurirati datum izmjene ovih Općih uvjeta.
Za sve što nije uređeno ovim općim uvjetima poslovanja i/ili ugovornom s Klijentom primjenjivat će se relevantne zakonske odredbe.